• يکشنبه ٧ آبان ١٤٠٢-١١:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٧٧٨
صادقی تذکر داد:3-187

لزوم حسن اجرای قانون و آیین نامه حفظ و گسترش فضای سبز مصوب شورای عالی استان ها/ سلیقه گرایی و منیت ها در اجرای قوانین، ریشه تمامی تخلفات

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان اینکه تنها قانون مرجع در خصوص باغات و فضای سبز، قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرهاست؛ گفت: شهرداری تهران می بایست ضمن نصب العین قرار دادن بند های آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز، به فوریت نسبت به آنچه که تکلیف داشته است در صحن شورای شهر گزارش ارائه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، احمد صادقی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورا و طی تذکری گفت: مستحضر هستید که نیروی مقاومت برای اولین بار از دفاع به حمله روی آورده و این حقیقت را به رخ جهاینان می کشد که فرزندان روح الله و سربازان حاج قاسم برای جراحی این غده سرطانی به نام صهیونیست از پیکره جهان اسلام عزم و اراده پولادین خود را در دل ها پرورش دادند و در این طوفان بنیان برافکن افسانه های موساد و گنبد آهنین و مرکاوا ها را به عبرت های تاریخ تبدیل خواهند کرد. جمهوری اسلامی ایران هم فلسطین و فلسطینیان را لحظه ای تنها نخواهد گذاشت و تا فتح قدس شریف لحظه ای فروگذار نخواهد بود.
صادقی در ادامه در قرائت تذکر خود گفت: باعنایت به اینکه تنها قانون مرجع در خصوص باغات و فضای سبز، قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها هست و در این قانون تکلیف بسیار بزرگ تدوین و تصویب آیین نامه به عهده شورایعالی استان ها قرارداده شد و این شورا در دوره جدید این آیین نامه را به روز رسانی نمود؛ در آیین نامه مصوب 17/6/1401 فهرستی از وظایف و تکالیف ویژه ای را به ذمه شهرداری ها و شوراهای شهر و دستگاه های قضایی قرار داده است که اگر این موارد، اجرایی می شد و یا بشود؛، عمده دغدغه ها و مسائل در خصوص حفظ باغات، رفع می شود.
صادقی افزود: این تکالیف به شرح زیر است؛
-مطابق ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز استعلام و عدم ارسال بسیاری از پرونده املاک به کمیسیون ها و شورای شهر به صراحت تعیین تکلیف شده است و مصادیق جزء اول و دوم و سوم نیازی به ارسال به شوری شهر ندارد. لیکن معلوم نیست که چرا گردشکار اضافه تولید شده است.
-مطابق ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز، در بستر سامانه های الکترونیک می بایست پاسخ استعلام ها ظرف مدت 10 روز داده شود. اما انگار رکود چندماه پرونده های تشخیص باغ در شورا و شهرداری تبدیل به عادت شده است.
-مطابق با ماده 10 مصوبه فوق الاشاره و ماده 2 قانون، تهیه شناسنامه باغات یک فعل اساسی بوده که بیش از 43 سال است که انجام نشده است.  امروزه شاهد هستیم که اگر یک لایه از شناسنامه باغات در سامانه های مردمی بود امروز مردم گرفتار نمی شدند.
-مطابق با ماده 11 مصوبه شورایعالی استان ها، شهرداری می بایست هر ساله 20 درصد از درختان شهر را به روش نوین پلاک تخصیص بدهد و از روش های هوشمند استفاده کند.
-مطابق با تبصره یکم ماده 12 مصوبه، شورا و شهرداری تکلیف خرید باغات و ارائه بسته تشویقی را دارند. لیکن اقدام خاصی در سالهای متمادی انجام نشده است.
-مطابق تبصره سوم ماده 12 ، شوراها در تصویب بودجه می بایست تکالیف متعدد بودجه ای را در جهت گسیل عوارض جهت خرید باغات از مالکین نمایند.
-مطابق تبصره 2 ماده 12 مصوبه شورایعالی استان ها بایستی شوراهای شهر گزارش حسن اجرای آیین نامه را به شورای استان داده تا در صحن شورایعالی استان ها قرائت شود. همچنین گزارش های منظمی به شورای حفظ حقوق بیت المال داده شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: لیکن اقدامی در این خصوص شاهد نیستیم. حتی یک مورد گزارش شهرداری جهت ارائه به شورای در راستای حفظ حقوق بیت المال در صحن شورای شهر را شاهد نبودیم.
صادقی خاطر نشان ساخت: آنچه که واضح و مبرهن است؛ ترک فعل های صورت گرفته در سنوات متمادی، سلیقه گرایی و منیت ها در اجرای قوانین، ریشه تمامی تخلفات و بستر ساز رشد تخلفات است.
وی همچنین اظهار کرد: با خودرأیی و تصمیمات سینوسی و تحمیل سلایق شخصی نمی توان به اهداف قانون و مد نظر قانون گذار رسید و راه صلاح، تمکین به قانون و محورهای صریح قانون است.
صادقی در پایان یادآور شد: لذا متذکر می شوم که شهرداری تهران، ضمن نصب العین قرار دادن بند های آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز به فوریت نسبت به آنچه که تکلیف داشته است در صحن شورای شهر گزارش ارائه دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: